ponedeljek, 21. julij 2008

Vokalisti united

Če bi verjel v usodo, bi rekel, da mi je vokalna glasba usojena. Starša sta bila del vokalne skupine Advent in kot otrok sem bil redno priča vajam, koncertom in vsemu, kar pač paše v kontekst dela resne vokalne skupine. Tako sem že zelo zgodaj vzljubil vokalno glasbo, ki je še danes del mene.
Stric Samuel tako ni imel težkega dela, ko nas je z bratoma navdušil nad vokalnimi skrajneži Take 6 in Bobbyjem McFerrinom.
Take 6 je nedvomno skupina, ki velja za eno harmonsko najbolje osveščenih, poleg izjemnih vokalnih sposobnosti članov zasedbe pa so popolni aranžmaji tisto, kar jih dela toliko boljše od drugih.
Po drugi strani Bobby McFerrin velja za genija vokalne improvizacije. Spontano izražanje skoraj brezmejnih vokalnih sposobnosti ga postavlja na vrh lestvice izjemnih vokalistov.
Ob vseh izjemnih sodelovanjih skupine Take 6 z vokalnimi mojstri sem si vedno želel slišati še sodelovanje z Bobbyjem. Mešanica njihove tipične harmonske postavitve bi z Bobbyjevo improvizacijo posegla po še neslišanem.
No, kasneje je Bobby s svojo Voicestro delno potešil mojo željo po njegovem sodelovanju s kakšno izjemno vokalno skupino. Sodeloval je tudi z zasedbo Vocal sampling in drugimi, še vedno pa ni ponudil tega, kar bi po mojem lahko dalo sodelovanje s Take 6-i.

Danes pa sem odkril Bobbyjevo sodelovanje z drugo izjemno vokalno skupino, zasedbo Naturally 7, ki jo je gostil med svojim nastopom na letošnjem festivalu North Sea Jazz. Skupina bi lahko še bolj spretno harmonizirala Bobbyjeve poti, ob zavedanju, kako zahtevno področje glasbe je improvizacija, še posebej v okviru vokalne skupine, pa moram priznati to, kar pove tudi navdušenje vsega predobrega vajena publika - sodelovanje se je zelo solidno obneslo. Tudi skrb, da bi skupina z množico elementov zakrila "poosebljeno improvizacijo" je odveč, saj se razen osnovnih elementov, beata in bassa, drugi precej brzdajo.

Bobby McFerrin with N7: Don't You Worry 'Bout A Thing


Bobby McFerrin and Voicestra


Sam pa še naprej čakam na Take 6 + Bobby McFerrin. Mogoče pa me Bobby preseneti kot gost na njihovem prihajajočem albumu.

Ni komentarjev: