četrtek, 10. januar 2008

Coolejga s faxa

Naslednja noviteta, ki mi te dni preko ušes polni glavo je Trkajeva nova plata Rapostol. Sicer nisem veliki spremljevalec slovenske rap / hip-hop scene, ampak vsakič ko si ogledam 8mile me vrne v mladostniška leta, ko smo po Alienovem vplivu naenkrat vsi ratali raperji. Z bratoma smo nardili tud nekaj rap komadov, z enim sva s sošolcem nastopila celo na šolskih karaokah - to je blo smeha ;D... In ko sem se prejšnji teden tako spet nalezel Eminemovega freestyleanja, sem namesto izražanja s KlemenKlemen nastavkom raje preveril kaj se godi pri naših rimobruhcih.
Pred časom v Ljubljani nismo mogli mimo Zlatkovega "Svet je lep". Ko sem se vprašal: "S Fužin lahko pride kaj dobrega?" je bila prva asociacija vprašanje o Jezusu iz Nazareta - Natánael mu je dejal: »Iz Nazareta more biti kaj dobrega?« Filip mu je rekel: »Pridi in poglej!« In na Fužinah smo ponosni.
Še preden pa se je prah novega albuma uspel poleči, je svet ugledal tudi nov Trkajev izdelek, ki nas, razen pozitivno, ni presenetil. Še vedno je pozitivec brez mej, razmišljujoč romantik, globokoumen teolog. Osebno mi je na albumu zelo všeč glasbeno ozadje, ki je pri izdelkih te zvrsti nemalokrat nezanimivo, enolično in brez pravih idej. No, Trkaju in sodelavcem le-teh pri izdelavi albuma ni manjkalo. Če bi ga opredelil, bi vsaj za polovico pesmi uporabil izraz visokomeščansko, v tistem neokrnjenem smislu, iz časov po katerih tožimo vsi, ki kljub temu, da ga sami nismo doživeli, pogrešamo tisti prefinjen pojem mesta. Ta visokomeščanskost je pomešana z okusno sodobnostjo, ki prevlada na drugih mestih. Poleg dobrega sporočila in nauka zdaj že zrelejšega raperja pa mi je zelo všeč gostovanje drugih raperjev, ki jih je povabil k sodelovanju. Rime so prikovali tako nekateri priznani kot tudi nekateri nepriznani oz. manj uveljavljeni domači raperji. Od drugih sodelovanj pa naj omenim Omarja Naberja. Vsekakor priporočam poslušanje in nakup - pohvalno cedejček ni precenjen in si ga lahko (po pošti še ceneje) privoščimo vsi, namesto 2l mleka recimo.

Vzamem osebno:
- Odkar sem na Trkajevem koncertu v Rogaški Slatini pred nekaj leti bil razočaran nad njegovim beatboxerjem še vedno čakam, da me bo nekje opazil in me povabil k sodelovanju.
- Bratec Kristjan je Trkajevemu izjemnemu freestyleu že nekajkrat nudil beatbox podlago (js pa sm premal na faxu, da bi se mi kaj takega lahk zgodilo ;D ).
- Omar mi je sicer ok pevec, mi pa do zdaj najbolš zveni na komadu Ni več tko z Rapostola, dejansko je manj včasih več...
- Ljubosumen sem na Trkaja, ker moja lubica Urša pravi, da na komadu Pleš ful sexi reče "Ti si moja klasika".

Poučno:


Zlatko live - svaka čast za tako spremlavo (Manuel na drumsih):


Obiščite Trkajev blog!

Don't understand a word but want to read about Rapostol? Visit Teja's blog.

3 komentarji:

tejnula pravi ...

kak si ti vrej... kr linkal si me ;)
drgač si mel pa prav, poznej pa boljš...
je pa sam vprašanje cajta kdaj te bo opazu... na fax morš začet hodit pa bo :D

Anonimni pravi ...

bravo matej;)

Matej Virtič pravi ...

(->tejnula)
bom bom, če ne prej grem drugo leto kaj na fax..

(->bu)
hvala bu, i love you too! ;)