ponedeljek, 21. januar 2008

Slovenijo čutim vs. Calgonit

"Močna znamka je najmočnejše tržno orodje sodobnih držav, ki se soočajo z vse večjo konkurenco," sporočajo z ministrstva za gospodarstvo. "Tudi Slovenija bo sedaj v tem oziru uspešnejša, saj smo dobili novo znamko - znamko Slovenije, z imenom Slovenijo čutim."
Dejstvo je, da je Slovenija predolgo čakala na primerno promoviranje naše turistične in celostne ponudbe. Lahko se sicer spomnimo nekaj bolj ali manj uspešnih poskusov v zadnjih letih - še najbolj uspešen se seveda zdi spor z Avstrijci in Hrvati zaradi Lipicancev. Tudi z večnimi spori s Hrvaško glede morja smo svetu povedali, da ga imamo, morje namreč, če že ne razuma.
Kar se sosednje Hrvaške tiče, mislim, da bi se od nje lahko veliko naučili, če ne drugje pa bi si jo za zgled lahko vzeli vsaj na področju turistične promocije.
No, kar se resne promocije tiče, nas je pred nekaj leti presenetil predstavitveni spot A Diversity to Discover (klikni za ogled), ki se mi osebno niti ne zdi slab, je pa res, da bi ob zares visokih zneskih, ki so bili porabljeni pri tem projektu, lahko bil tudi boljši. Predvsem pa bi za uspešno promocijo potrebovali močno in enotno geslo.
Verjetno so tako razmišljali tudi na ministrstvu, ko so po dolgoletnem delu in mučnih projektih na koncu na dan prišli z geslom "I FEEL sLOVEnija". Te LOVE v sLOVEniji se je sicer že prej zavedal skoraj vsak slovenski opismenjenec, ko pa jo je za promocijo novega Twinga (twINgo sLOVEnija) uporabil Renault, je naenkrat na dlani bilo novo, povsem novo geslo.
No, tako smo prišli do močnega gesla, ki smo ga prej pogrešali. A kaj, ko je Slovenstvo tako zaPito, da sproti pozablja vse dobro in smo tako kljub dobremu geslu zdaj pozabili na primerno ozadje. Saj, kaj pa je bolj prepričljivo pri promociji države z neštetimi naravnimi danostmi, ki se na tako majhnem prostoru šibi pod vso lepoto stvarstva, kot pa reklama za Calgonit?!



Moram priznati, da je čistilno sredstvo res prva asociacija, ko pomislim na Slovenijo in mislim, da se s tem vsi zelo lahko poistovetimo, kajneda? In če novo geslo v angleščini sporoča, da čutim ljubezen, smo v slovenščini to ljubezen zamenjali za čistočo, sumim pa, da so z jo čutim ciljali na ostanek aloe vere, kot naslednjega dodatka Calgonitovim izdelkom, saj so znanstveniki dognali, da je mehanizem pomivalnih strojev zelo občutljiv - celo bolj od kože na vaših rokah.
Z ministrstva pa še sporočajo, da je v izdelavi nov spletni naslov z uporabnimi informacijami glede naravnih in kulturnih znamenitosti kot tudi turistične ponudbe.
Nov naslov Ministrstva za gospodarstvo:

Igraj in spoznaj Slovenijo: (tudi brez prijave lahko obiščete nekatere slovenske turistične zanimivosti in klepetate s prijatelji!)

7 komentarjev:

Sašo Vrabič pravi ...

Res je. Tudi mene ta reklama ne pomirja. I Feel Love od Donne Summer pa moremo nujno prirediti, pa bomo z Xplozion na vseh možnih državnih prireditvah.

Anonimni pravi ...

No men se zdi reklamn spot za našo ljubo deželico dobr. Še posebi ušeč mi je pa glasba... pa tisto, k so kurenti, pa piše "be wild" :D hehe
promocija Kurentov :D LOL


mja...
Matej s5 si neki slastnga za brat sestavu... bravo ;)

peb

ursa pravi ...

... za spot lahko rečem, da je nadvse všečen ... morda zaradi moje nostalgične navezanosti na spremljevalni komad ...
... sama reklama in reklamni slogan nista 100% slaba (tudi pretirano dobra ne) ... pri vsem skupaj pa najbolj fali ena majhna (a še kako pomembna) podrobnost - prisotnost kozarca ... hm ... ki je tam zakaj že?!

Anonimni pravi ...

Ki je tam zaradi STEKLARNE ROGAŠKA?!

No, jaz ne vidim nič slabega v tej reklami, nobenega kalgonita, če pa so že res ciljali nanj, potem naj bo simbol čistosti in prizadevanja za čisto okolje v Sloveniji (nekateri še nismo pozabili na naravo). Sem videla že slabše in grše, prav odbijajoče reklame nekaterih držav. Vsak ima svoj okus. Poleg reklame se seveda odvijajo tudi nekakšne predstavitve slovenskih izdelkov v tujini, na primer Nemčiji, zdaj ko predsedujemo Evropski uniji, in še kup drugih promocij. Tako da sem pozitivno kritična do vsakršne reklame, ki se je spomni država v sodelovanju z državljani. Mogoče res nismo bili najbolj ekspeditivni (dobro, no, leta 1991 ravno nismo mogli promovirati nove države, medtem ko je drugje divjala vojna), smo pa vseeno dočakali prebujajočo se vlado. Nikoli ni prepozno.

Matej Virtič pravi ...

(->natasja)
nastasja? si to ti? andreja? ;D
lepo da si se oglasila in seveda hvala za komentar - že z nekaj ljudmi sem se smejal reklami, ker se nam ne zdi primerna; torej je dobra vsaj zato, da nam privablja smeh..
ne vem če je kozarec ravno ena od stvari, ki bi jo naštel med 20imi prvimi asociacijami na slovenijo..
glede ekspeditivnosti, namerno sem nam za zgled izbral hrvaško, ki je še dolgo po koncu vojne pri nas bila hendikepirana, pa se je kljub temu topogledno veliko bolje izkazala..
vlada pa je prebujajoča v katerem (nenegativnem) pogledu?

(->vrabček)
dost priredb! zdej sva midva na sceni..

(->mojca)
hvala mojca!

(->ursa)
hej lubica ;*

Anonimni pravi ...

Ja, Matejči, jaz Nastasja - ANDREJA Nastasja. :) Še vedno se očitno ne znam podpisovati in sem se zatipkala pri imenu. Drugače pa raje uporabim samo drugo polovico imena, saj veš, zaradi anonimnosti na internetu. Haha.

No, hja, glede na to da skoraj na vsaki prireditvi, tudi na Zlati lisici, recimo, podelijo kak izdelek te naše steklarne, bi se jaz kozarca ali katerega koli drugega steklenega predmeta spomnila prej kot v dvajsetih poskusih. :) Veš kaj bi bila reklama, ki bi res zažgala? En luštkan lipicanec, že odrasel, ki je ujet v teku, medtem ko se veter poigrava z njegovo grivo, zraven njega pa mladiček, ki je še čisto črn. :) In ne, sploh se ne bom pogajala o tem, da lipicanci (ni)so NAŠI (dragi Avstrijci, ta del nekdanje Habsburške monarhije je naš!). Mimogrede, če sem že pri lipicancih: celo Španci si jih nekaj hočejo lastiti.

Torej, kakor koli že, v Sloveniji imamo veliko lepot, napaka je samo, da na reklami pokažejo človeško roko (zame simbol uničevanja narave). Mi niti vode nimamo več pitne. To that I say kr neki.

Prebujajoča se vlada? Hmm, mogoče že samo zato, ker se zgleduje po Italiji, ki je najbolj ogroženim državljanom znižala davke in povišala socialno pomoč (Italija je SLUČAJNO to naredila pred nami). Prebujajoča predvsem zato, ker se je naš brhki Janez spomnil, da letos sledijo volitve in bi seveda rad pridobil izgubljeni ugled. Zato je po moje malo začel migati. No, ja, pa še Uršika ga podpira.

Glede Hrvaške boš pa ti najbolj vedel; jaz se res ne spomnim, kdaj so začeli po vojni obnavljati turizem in svojo ponudbo, predvidevam pa, da so imeli že prej veliko gostov. Imajo pač lepo obalo, Matej, in ljudje v počitnicah vidijo samo poležavanje na plaži, medtem ko nam še tisti košček morja hočejo vzeti. Oh, ja. (Mimogrede, greš jutri zraven v ZAGREB?? :))

Sem pa optimistična in mislim, da bomo dobili nazaj to, kar je bilo že ves čas naše, in sem spadajo tudi lipicanci in druge lepote, ki jih bodo po moje vsaj Evropejci bolje spoznali in obiskali, zdaj ko predsedujemo.

Matej Virtič pravi ...

(->nastasja)
si se pa razpisala, pa sej je prav tak..
no, o janezu in ostalih kekcih pa več v kakem naslednjih postov..